"Falujące obroty"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grisza'Men
    Classic
    • 2005
    • 14

    "Falujące obroty"

    Zamieszczone przez paf
    takie pytanie mam - z Częstochowy wyjadę o 20:00 bo wcześniej nie dam razy - czyli będę na miejscu trochę po (biorąc pod uwagę jeszcze poszukiwania miejsca) - mam nadzieję że nie rozchodzicie się po pół godziny :lol:
    Zalezy, z ktorej czesc Czestochowy o 20:00 wyjedziesz ale ... jezdzac przepisowo to sie godzine do Katosow jedzie ...

    Zeby ci ulatwic dojazd to:

    Jedziesz tak dlugo az zobaczysz po prawej IKEA (Katowice). Jakies 500-600 m za IKEA jest rozjazd na Bielsko i Centrum Katowic. Ty jedziesz na Bielsko. 20m za rozjazdem jest remontowany wiadukt (wiec zwolnij tutaj ). Nastepnie jedziesz lekko w dol (nad toba bedzie wiadukt kolejowy). Za wiaduktem zjezdzaj na prawy pas. Bedziesz mijal stacje benzynowa po prawej. Za stacja ( 100-150 m) bedzie zjazd w prawo. Zjezdzasz w dol, po 10 m robisz lekki luk w lewo a nastepnie za okolo 100m skrecasz na skrzyzowaniu w prawo (w prawo z punktu widzenia przepisow drogowych, bo tak naprawde to pojedziesz prosto ). Za 500m bedzie duzy parking i tak nas szukasz ale zwazywszy warunki atmosferyczne to bedziemy w lokalu naprzeciwko parkingu
    Seat Leon TS
    Skoda Octavia 1.6 LX
  • piotrmag
    Classic
    • 2005
    • 13

    #2
    "Falujące obroty"

    Mam skode z silnikiem 1,6 75KM, od pewnego czasu falują mi obroty. raz wskakują na początku na 3000 potem spadaja do 1000 i w zależności od humoru.....pozostają w zkresie ood 1500 2000, potem kilka dni jest ok i znowu....Wszyskie próby naprawienia kończą ise wydaniem przeze mnie w zależności od sytuacji 70 do 300 zł i straszeniem że kiedys trzeba będzie kupic ..nastawnik za 1600. Nie znam sie na mechanice ale to mnie przeraża dotychczas przez 8500km nie musiałem nic robic ze swoją skódką... jeśli ktoś wie co mam zrobić...prosze o rade ... bo tzw. fachowców mam dośc

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Niestety, ale chyba bedziesz musiał zbierać kasę na nową przepustnice. Z podanych objawów wynika, że jeśli już były robione podejścia a VAG wywala błąd nastawnika przepustnicy V60, to bez wymiany na nową nie opanujesz problemu. Padają jak muchy.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • piotrmag
        Classic
        • 2005
        • 13

        #4
        przepustnica? brrrrrrr i

        [ Dodano: Nie 13 Lis, 05 12:56 ]
        jaki jest koszt takiej przyjemności jak wymiana przepustnicy

        [ Dodano: Nie 13 Lis, 05 13:01 ]
        ah jeszcze jesdno przy badaniach pokazuje bład ,nigdy nie ten sam...kasowanie pomaga na kilka dni....

        Komentarz

        • franca
          Rider
          S_OCP Member
          • 2004
          • 532

          #5
          nastawnik=przepustnica. wykasowanie błędy nie oznacza wyelinowania przyczyny. przepustnice ponoć mozna kupic za około 1000zł :evil: i po moich przygodach wydaje mi sie je jest to jedyne słusze rozwiazanie na które niemam pieniedzy :cry: czyszczenie i adaptacja przynosza poprawe na krótko.
          dziwne ze nie pokazuje czaly czas tego samego błędu :?:

          Komentarz

          • Krzych
            Rider
            • 2005
            • 671

            #6
            Zamieszczone przez franca
            dziwne ze nie pokazuje czaly czas tego samego błędu :?:
            Tak się dzieje w przypadku uszkodzenia przepustnicy, pojawia się błąd nastawnika V60 lub odchyłka regulacji biegu jałowego.
            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
            www.chiptuning.katowice.pl
            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

            Komentarz

            • piotrmag
              Classic
              • 2005
              • 13

              #7
              dzieki za podpowiedzi...szkoda troche kasy ale ..trudno ale co jest dziwnego ,dzis przejechałem ok 100 i wszystko pracowało cudownie ...czy to o czymś może swiadczyc?

              Komentarz

              • stefan86
                Ambiente
                • 2005
                • 119

                #8
                A czy jeśli zaraz po odpaleniu silnik pracuje normalnie a jak sie nagrzeje co zaczyna łapać strasznie wyskie obroty to to też jest wina przepustnicy?

                Komentarz

                • piotrekwawa
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 125

                  #9
                  Zamieszczone przez stefan86
                  A czy jeśli zaraz po odpaleniu silnik pracuje normalnie a jak sie nagrzeje co zaczyna łapać strasznie wyskie obroty to to też jest wina przepustnicy?

                  Podobno tak, jak już nie bedziesz miał wyjścia to na Allegro jest taki preparat do czyszczenia przepustnicy ja nie testowałem ale zawsze musi być ktoś pierwszy :szeroki_usmiech
                  Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                  Komentarz

                  • franca
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 532

                    #10
                    nie testowalem preparatu do czyszczenia przepustni zdjołem cale ustrojstwo i wyczyscilem wszystko przez jakis czas bylo ok ale wkrotce wrocilo do normy wiec moim zdaniem jedyne sensowne rozwiazanie to wymiana aczkolwiem mozna sprobowac czyszczenia

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Nie jest to kwestia czyszczenia przepustnicy, kolega pisze, że już klikakrotnie miał czyszczoną i beż rezultatu.
                      Wyciera się ścieżka potercjometru w zespole przepustnicy i ECU nie widzi prawidłowego uchylenia przepustnicy. Sterownik ustawia przepustnice na ok 20 stopni, a wtedy obroty są na poziomie 2500-2800 obr.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • piotrmag
                        Classic
                        • 2005
                        • 13

                        #12
                        na razie jeżdzę i jest ok .....może samo sie naprawi.. ale z tego co widzę to i tak musze zarezerwowac pare złotych.. na wymianę....

                        [ Dodano: Sro 16 Lis, 05 14:23 ]
                        i niestety mieliscie rację .....samo sie nie naprawiło ...forsy mi ubedzie musze wymienic przepustnice dzieki za rady

                        Komentarz

                        • lubie.skode.pl
                          Classic
                          • 2007
                          • 34
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGN 1.8 20V 125 KM

                          #13
                          Witam,
                          Przeszukuję forum OCP, aby znaleźć info dotyczące niestabilnych obrotów. Znalazłem ten wątek, który wiele wyjaśnia. Oobjawy mam podobne, ale w silniku AGN (1.8, 20V, 92kW, benzyna) sterowanym elektronicznie.
                          Objawy podobne, bo:
                          1. Obroty biegu jałowego przy ciepłym silniku nie zawsze spadają do 800.
                          2. Obroty biegu jałowego przy ciepłym silniku najczęściej zatrzymują się między 1000 a 1200.
                          3. Obroty biegu jałowego przy ciepłym silniku rzadko lecą do 3000 - 3500, aby po kilkunastu sekundach spaśc do 800-1200.
                          4. Powyższe nie ma wp ływu na przyśpieszanie (wolne/gwałtowne) lub hamowanie silnikiem (wolne/gwałtowne).
                          4. Nie ma znaczenia, czy jadę na etylinie 95, czy na 98. Objawy zawsze takie same.
                          5. Silnik ma przejechane 125 tysięcy.

                          Czy macie wskazówki, gdzie szukać problemu?


                          --
                          Pozdrawiam, Paweł
                          --
                          Pozdrawiam Paweł
                          Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
                          Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?

                          Komentarz

                          • maro21
                            Drive
                            • 2007
                            • 78

                            #14
                            piotrmag miałem taki sam problem przed miesiącem. Wymieniłem przepustnicę i jest wszystko okey. Przepustnicę kupiłem na allegro 360 zł. wraz z przesyłką + wymiana i adaptacja VAG-iem 100 zł. DZIAŁA.

                            Komentarz

                            • niedziela67
                              Elegance
                              • 2007
                              • 767
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez franca
                              nie testowalem preparatu do czyszczenia przepustni zdjołem cale ustrojstwo i wyczyscilem wszystko przez jakis czas bylo ok ale wkrotce wrocilo do normy wiec moim zdaniem jedyne sensowne rozwiazanie to wymiana aczkolwiem mozna sprobowac czyszczenia
                              Miałem takie same problemy ale z fiatem Palio czyszczenie nic nie dało w serwisie pokrywają po czyszczeniu specjalnym preparatem dopiero wymiana potencjometra przepustnicy pomogła.
                              Czy w skodzie aby wymienić potencjometr trzeba wymienic całą przepustnicę!!!
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz

                              • atbrtr2
                                Drive
                                • 2007
                                • 54

                                #16
                                Witam mam to samo do tej pory i caly czas z tym walcze, otoz ja juz wymienialem przepustnice na nowa lecz nie orginalana taka za 350zl, otoz po wymianie moje wolne obroty w prownaniu do starej przepustnicy jakie byly miedzy 650 a 800, a na nowej prepustnicu na rozgrzanym silniku byly miedzy 950 a 1100, a falowanie nadal nie zniklo, na nowej przepustnicy falowal mocno obrotomierz ale silnik nie mial takich drgan jak na starej, a otoz na starej przepustnicy bylo odwrotnie duze drgania silnika ale mniejszy ruch na obrotomierzu, a kolejna ciekawostka jaka zauwazylem to fakt ze na tej nowej nie orginalnej przepustnicy wyczulem znaczy spadek elastycznosci sinika tzn. gorsze reagownie na wciskanie pedalu gazu, gorsze wchodzenie na wieksze obroty i jak i zejscie z wyszych obrotow na nisze i gorsze przyspieszenie auta, na dzien dzisiejszy powrocilem do starej przepustnicy i nadal mam problem z falujacymi obrotami i brak nowych pomyslow a bylem gdzie sie dalo ale na to trza miec worek kasy jak ktos jest ciemny pod tym katem. Jestem w kropce i czekam na magiczne rozwiazanie mojej bolaczki.
                                RTR
                                Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

                                Komentarz

                                • mroko
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 659
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  U mnie przyczyną falujących obrotów był uszkodzony czujnik halla. Dodatkowo auto miało słabe osiągi przy przyspieszaniu.
                                  atbrtr2, podłącz vaga i sprawdź czy nie ma błędu czujnika G40. Dodatkowo możesz sprawdzić czy rura idąca od puszki z filtrem powietrza do przepustnicy nie ma dziur albo jest nieszczelna.
                                  lubie.skode.pl, też sprawdź czy nie masz jakiejś dziury w tej rurze. Chociaż u Ciebie dużo wskazuje na zepsuty potencjometr przepustnicy.
                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                  Komentarz

                                  • Klimus
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 6

                                    #18
                                    Witam

                                    Mialem kiedys podobny problem tez w Skodzie 1.6 75KM. Czasami nawet gasla (i to w zakretach jak na zlosc).
                                    Pytanie do <piotrmag> - czy zaczelo falowac po wymianie lub odlaczeniu akumulatora? Jezeli tak to sprawa moze byc banalna.

                                    Komentarz

                                    • lubie.skode.pl
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 34
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGN 1.8 20V 125 KM

                                      #19
                                      yeS, yES, YES !!! (jakby cytować klasyka :-)

                                      Naprawiłem! Problem powodował czujnik temperatury. Dawał idiotyczne wskazania, najczęściej za niskie. Więc Motronic zalewał silnik paliwem.
                                      Szkodzianka znów chodzi jak szwajcarska rakieta, czy raczej.... izraelska rakieta ze szwajcarskim mechanizmem i szkockim zapotrzebowaniem na benzynę. Pali teraz 1.0 do 1.5 litra mniej na setkę.

                                      Dla przypomnienia było tak. Silnik AGN (1.8, 20V, 92kW, benzyna) na zimno palił świetnie a rozgrzany fatalnie. Obroty rozgrzanego silnika najczęściej nie spadały poniżej 1000. Czasami wręcz bujały się od 1200 do 2500. Kilka razy zgasł nagle i bardzo trudno było go zapalić - trzeba było pokręcić z 3 do 5 sekund. Winiłem termostat i potencjometr przepustnicy. Termostat, bo od jakiegoś czasu silnik dłużej łapał temperaturę.
                                      Jeżdziłem ociagając się z wizytą w warsztacie. W końcu gorący silnik zupełnie nie odpalił i pojechałem do warsztatu tyle, że na lawecie. W warsztacie "zapieli octavię do komputera", skasowali alarmy i odpalili, bo... już wystygł. Ale jak się nagrzał już nie. Po 1/2 godzinie się poddali i zaproponowali, żebym sobie pojechał do uznanego "speca od elektroniki". Powiedzieli jak dojechać. Pojechałem do domu. Deska rozdzielcza wyglądała jak choinka - nawet nie przypuszczałem, że tak wiele lampek może się palić lub migać jednocześnie.
                                      Ale będąc w warsztacie to ja sobie też postukałem w ten komputer i dojrzałem, że pojawia się co jakiś czas "temperatura za niska", "temperatura za wysoka", "wskazanie niezrozumiałe". Nastepnego dnia jechałem do roboty autobusem, więc maiłem czas przemyśleć temat. Przemyślałem. Po fajrancie w drodze powrotnej, w Intercars, kupiłem oryginalny czujnik za 59 zł, odpaliłem na zimno i pojechalem do taniego warsztatu, czyli warsztatu bez kopmputera. Gdy wyjechałem Skodzianka działała idealnie.

                                      YES, YEs, Yes !!! (jak mawia klasyk)
                                      --
                                      Pozdrawiam Paweł
                                      Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
                                      Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?

                                      Komentarz

                                      • elize11
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 47

                                        #20
                                        Zamieszczone przez atbrtr2
                                        a kolejna ciekawostka jaka zauwazylem to fakt ze na tej nowej nie orginalnej przepustnicy wyczulem znaczy spadek elastycznosci sinika tzn
                                        u mnie na zle ustawionej przepustnicy lepiej chodzi i wiecej pali,
                                        jak jest po adaptacji to sie ogranicza i pali juz mniej,
                                        ale u mnie jak wcisne gaz do końca sie dławi a potem normalnie kreci sie w obroty
                                        nowa przepustnice trzeba zaadoptowac , bo bedzie chodzic na usawieniach starej
                                        elize11

                                        Komentarz

                                        • hubert78
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1576

                                          #21
                                          [ Dodano: Pią 11 Sty, 08 22:13 ]
                                          Zamieszczone przez elize11
                                          nowa przepustnice trzeba zaadoptowac
                                          Zdecydowanie tak

                                          Komentarz

                                          • abyss
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 245

                                            #22
                                            Ja mam takie pytanie - czy i jak można tym najbardziej popularnym VAG'iem KKL zgrać/zapisać (nawet "na piechotę", czyli notując np kolejnych 300 pozycji) AKTUALNE ustawienia przepustnicy (te "adaptacyjne") - tak, by w razie potrzeby można było je sobie ponownie użyć. Chodzi mi o sytuację, gdy tak jak u kolegi lubie.skode.pl wszystko jest "idealnie" a po adaptacji nie był by zadowolony.
                                            ...

                                            Komentarz

                                            • lenczos
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 5

                                              #23
                                              Witam! Rzadko tu bywam jedynie wtedy kiedy mam problem ze swoja octavką.
                                              Wiele postów odnośnie falujacych obrotów przeczytałem i zrobił mi sie mętlik w głowie.
                                              Problem mam z octavia I 1.6i z instalacja gazową BRC(sekwencja),a ściślej mówiąc :
                                              odpalajac skode dość cieżko odpala jakby nie pracowała na wszystkie gary lub nie może obrotów złapać. lekko gazu i wskakuje i jest ok na zimnym pracuje na 1000-1100 obr., aha przy odpaleniu idzie dość biały dym(ale tylko przy odpaleniu, płynu chłodzącego nie ubywa). Nst. jadąc już na gazie ( na paliwie nie sprawdzałem) i jak sie rozgrzeje na biegu jałowym (na sprzęgle) silnik faluje 1000 -1500 dzieje sie tak przez okres max do 40 sekund i schodzi do normalnych obrotów biegu jałowego(dzieje sie to przy dojechaniu do swiatel, skrzyżowań itp.). CZY TO MOŻE BYĆ PRZEPUSTNICA? Przepustnica była czyszczona przy instalacji gazu jakies 35000 km temu, czujnik temperatury wymieniony jakieś 10000 km temu.
                                              Panowie nie byłem u zadnego mechanika najpierw chciałem sprawdzic co Wy o tym sądzicie. Poprostu nie chce aby zemnie kasę wyciągneli.
                                              Dziekuje Wam za pomoc.

                                              Komentarz

                                              • maro21
                                                Drive
                                                • 2007
                                                • 78

                                                #24
                                                Witam ponownie ten sam problem. Przejechane na nowej przepustnicy 18 tys. km i problem powrócił, przepustnica gubi nastawy. Po wyeliminowaniu błędu V60 następnego dnia po przekręceniu kluczyka powinno być słychać jak przepustnica pracuje i ustawia sobie odpowiedni kąt otwarcia ale jest głucha cisza. Silnik się uruchamia ale po chwili obroty zaczynają falować pomiędzy 2000-1200-200 aż czasami do zgaśnięcia. Mam pytanie czy tylko ja mam takiego pecha, że w tak krótkim czasie padła przepustnica czy one tak mają. Nadmienię że kupowałem zamiennik. Zastanawiam się czy warto ponownie kupować to chińskie badziewie czy kupić oryginał za 720 zł. który znalazłem w sklepie na stronie (www.cardo-parts.pl). Podobno to producent Simens VDO.

                                                [ Dodano: Pią 20 Mar, 09 19:51 ]
                                                Dzisiaj założyłem nową przepustnicę. Działa. Znów zamiennik kupiony w Łodzi w sklepie Skodaczęści. Skusiła mnie 2-wu letnia gwarancja. Zobaczę jak długo wytrzyma.Mam nadzieję że tym razem będę miał więcej szczęścia.
                                                Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

                                                Komentarz

                                                • adi2009
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 105

                                                  #25
                                                  Witam.
                                                  A ja mam inny problem. Dojeżdżając do świateł, przed zatrzymaniem wrzucam luz i obroty spadają do ok 900. W momencie wciśnięcia hamulaca spadają do 800 a po zatrzymaniu znowu mają 900 i wskazówka delikatnie faluje - wychył ok 1mm co może wskazywać falowanie o ok kilkanaście obrotów. Podłączenie do komputera nic nie wykazało. Czy to normalne?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...